Lise Emming hilser også fra Burundi

03/05/2023

”Efter gode projektbesøg sammen med volontørerne Jakob og Oline, fortsatte vi til Bujumbura”, fortæller Lise Emming, BaptistKirkens udsendte, og fortsætter: ”Her har jeg holdt møder med Legal Representative Jean Jacques Masabo og projektmedarbejdere og Kvindedepartementets formand. I dag deltager jeg i Kvindedepartementets årlige møde for alle distrikterne. I formiddag er der møde, og efter frokost står bestyrelsen for fire små seminarer om præstekoners rolle, tjenende lederskab, vær stærkere i din rolle i hjemmet og familieplanlægning.
Det er spændende at være med til, og det er godt at opleve det ansvar, kvinderne har og tager på sig i kirken i Burundi. Og så er det et dejligt fællesskab med stærke kvinder.
I morgen er der flere møder med medarbejdere i UEBB og fredag kører jeg tilbage til Rubura.”