Migrantmenighederne vil udvikling og samarbejde

03/05/2023

I dagene 21. og 22. april 2023 mødtes ledere fra migrantkirkerne, foredragsholdere og BaptistKirkens ledelse til konference i Vejle. Der var fokus på menighedsledelse, gudstjenesteledelse og lederskab i bibelsk perspektiv. Men der blev også plads til at diskutere de unges rolle i kirken og kvindernes plads i menighedernes ledelser. Migrantkirkerne rækker også ud til de etnisk danske menigheder. Emmanuel Chinzah Van Ceu, præst i Chin Bethel Church i Skjern, udtrykker det således: ”Jeg kunne godt tænke mig at mødes mere på tværs af etnicitet og spejle os i hinandens oplevelser. Vi har meget at lære af hinanden.”
Du kan læse mere om konferencen på webmediet baptist.dk – lige her.