BaptistKirken er nødt til at finde en ny vej

30/08/2023

Er BaptistKirken ved at lukke og slukke? Hvor galt står det til? Hvad kan vi gøre ved det? Ledelsen har arbejdet med spørgsmålene i foråret, og på Landskonference 1 under Sommerstævnet på Lindenborg fik vi det første indblik i arbejdet.
Her fortalte BaptistKirkens formand Vibeke Dalsgaard om ledelsens overvejelser i forhold til en gennemgribende fornyelse – revitalisering – af BaptistKirken. Tre hovedpunkter er foreløbig i fokus:

1. Støtte og forventning til menighedernes udvikling og mission
2. Udrustning af præster og lægfolk
3. Oprustning af børne- og ungdomsarbejdet – herunder kristendomsklasserne
– med følgepunktet
4. Arbejdet med BaptistKirkens organisation og struktur

Vibeke Dalsgaards indlæg er behandlet i en artikel på webmediet baptist.dk. Læs den og bliv klogere på ledelsens overvejelser og processen, der allerede er i gang.