Bøn for spansktalende menighed

23/11/2022

Menigheden Iglesia Bautista de Habla Hispana startede for mere end 30 år siden. Den består af knap 20 hovedsagelig latinamerikanske medlemmer. De holder gudstjeneste hver søndag efterfulgt af socialt samvær. Det sociale samvær betyder meget, derfor griller de af og til om sommeren eller tager på lejr en weekend.
Menigheden er så privilegeret at have fem prædikanter, nogle af dem er ikke menighedsmedlemmer. De fleste har hjulpet med prædiken i mere end 20 år.
Efter mange år i Kristuskirken tilbød LM for få år siden plads hos dem på en af de mest centrale placeringer i København. Det har måske medvirket til, at der nu er en hel del flere deltagere ved søndagsgudstjenesterne.

Tak for:
– at en hel del unge er blevet tilknyttet menigheden de seneste år.
– at de har så gode lokaler at mødes i.

Bed for:
– at Otoniel, som er prædikant og lovsangsleder, efter sin tidsbegrænsede forskerstilling ved Panum Instituttet må få arbejde, så han og hans familie kan blive i Danmark.
– at spansktalende må se vores hjemmeside og møde et kærligt fællesskab hos os.