Fælleskirkedag

14/06/2023

Søndag 4. juni havde Kirken i Kulturcenter Vendsyssel igen indbudt alle kirker i området til en dag under temaet: ’Sammen om Nordjylland’.
De skriver: ”15 kirker havde takket ja til invitationen, alle beliggende nord for Limfjorden. Det var flest baptistkirker, men også kirker fra Evangelisk frikirke, Danmark, Mosaik og folkekirken. Solen strålede da 280-300 glade mennesker fyldte Hallen til gudstjeneste med dejlige fællessange og solo af Christoffer Højegaard, inden Kent Jakobsen talte ud fra emnet: “Frihed ved tilgivelse”. Efter gudstjenesten var der frokost og tre seminarer – Kent Jakobsen om forsoning, Christoffer Højegaard om “Et liv i tilbedelse” og Christina Uhrenholt om “Det bedste til de næste”. Dagen sluttede med kaffe og hygge, inden vi kunne sige: På gensyn, måske til næste år…”