Fællesskabsdag for samtlige baptistmenigheder på Fyn

17/05/2023

Torsten Wendel-Hansen fra Baptistkirken Odense fortæller:
”Lørdag 13. maj samledes de syv baptistmenigheder på Fyn til fællesskabsdag på Nordagerskolen i Ringe. De danske menigheder er i undertal, idet vi har fire burmesiske, en tamilsk og to danske menigheder på Fyn.
I alt var vi ca. 150 voksne og 50 børn. Dagen startede med morgenkaffe og en kort andagt ved Henrik Søndergaard, hvorefter vi i ca. 1½ time havde aktiviteter for alle aldre. For den ældste del af deltagerne havde vi inviteret Michael Frost til at komme med et indlæg vedr. den omstillingsproces, man har været igennem i Roskilde Baptistmenighed. Efter oplægget var der drøftelse i grupper.
Til frokost havde medlemmer fra Lai Baptist Church, LBC, i Ringe, lavet små bokse med veltillavet mad.
Herefter afholdtes der en gudstjeneste, som Myanmar Christian Fellowship, MCF, og LBC stod for, og Simon, der er præst i MCF talte til os. Lovsangen blev ledt af MCF.
Vi havde en dejlig eftermiddag, hvor alle menigheder hjalp til med, at dagen blev vellykket.
Nu går der igen to år, før vi mødes til den næste Fællesskabsdag.”