Familieplanlægning – en fælles opgave

24/04/2024

”Danske Baptisters Kvindenetværk og Kvindedepartementet i Baptistkirken i Burundi har et fælles projekt i Burundi, som drejer sig om familieplanlægning.
I projektet vil vi uddanne kvinder til at være fortalere for familieplanlægning i lokalsamfundet og i kirkerne. Derfor er der i projektet også indtænkt spare-låneaktiviteter og small-business i grupper, der får medlemmer fra både kirkerne og lokalområderne. Det giver mulighed for at arbejde med familieplanlægning, ligestilling og viden om krop og forplantning, når man mødes i grupperne.
Kvindenetværket er glade for, at der i mange menigheder i Danmark er tradition for på Mors dag at indsamle en kollekt til Kvindenetværkets arbejde. Tak til de menigheder og enkeltpersoner som også i år vil betænke os med en gave. Beløbet kan indbetales på MobilePay 56954 eller konto 3219 3208031953 mrk. ’Årsindsamling’
Anne-Marie Broholm Møller, formand”