Festgudstjeneste i Vejle Baptistkirke

23/08/2023

Søndag 20. august inviterede Vejle Baptistkirke til den første officielle gudstjeneste. Mange havde taget imod invitationen, så kirkesalen var fyldt og andre fulgte med via video transmission i mindre menighedssal, i alt cirka 65 børn og voksne. Nabomenigheder ønskede tillykke, bragte hilsner og gaver. Det samme gjorde generalsekretær Torben Andersen på BaptistKirkens vegne:
– Det var en dag med fokus på visioner, drømme og håb, og som Jan Andreasen sagde i sin velkomst: ”Det var aldrig gået uden forbøn og økonomisk støtte.” Henrik Søndergaard, præst i Baptistkirken i Odense og en af initiativtagerne til denne menighedsplantning, understregede i sin prædiken menighedens kendetegn. ”Vi vil have fokus på Jesus og bibelen og være et fællesskab, der brænder for Jesus og vil gøre ham kendt. Alt det, der er gået forud, har været opvarmning – i dag lyder startskuddet!”
Baptistkirken i Odense er modermenighed til denne menighedsplantning og BaptistKirken støtter også projektet. Artikel følger senere på baptist.dk.