Fie Nissen er ny præst i Vanløse Frikirke

17/04/2024

Søndag 14. april blev Fie Nissen indsat som ny præst i Vanløse Frikirke og har derved skiftet fra en tjeneste i BaptistKirken til Evangelisk Frikirke Danmark. Fie har i mange år været en del af arbejdet i Regen, både før og efter fusionen med Kristuskirken på Nørrebro i København. Her var Henrik Nissen, som er gift med Fie, præst på fuldtid gennem en del år. Efter en langtidssygemelding ophørte Henriks ansættelse og Fie, som havde været ansat som præst på deltid siden april 2022, sagde sin stilling op i efteråret 2023. Kristuskirken er nu i proces med at finde ny præst.
”Vi ønsker Fie et stort tillykke med det nye job og ønsker hende, menigheden og hele familien Guds velsignelse i tjenesten fremover og det nye kapitel i livet, som familien er startet på. Vi glæder os over, at nye døre har åbnet sig, og håber også, at Henrik snart kommer helt ovenpå igen og at døre også må åbne sig for ham til nye muligheder for tjeneste og meningsfyldt indhold i hverdagen,” udtaler Torben Andersen, generalsekretær i BaptistKirken. ”Naturligvis havde vi gerne set, at Fie og Henrik fortsat var en del af præstefællesskabet i BaptistKirken, men vi må også forholde os til den virkelighed, som er med tætte relationer og netværk på kryds og tværs i kirkelandskabet. Fx ansatte Vrå Baptistkirke præsteparret Maria og Gert Bjørsted sidste sommer, som begge har en baggrund i Evangelisk Frikirke Danmark. For København, Sjælland og Bornholm har der i flere år været fælles præstemøder blandt de ansatte i menigheder tilknyttet EFD og BaptistKirken. Det er en udvikling, jeg kun kan hilse velkommen. At være medarbejder i Guds rige er altid større end den lokale menighed,” tilføjer Torben.