Forbøn for BWA og EBF

05/07/2023

Vi beder for både European Baptist Federation, EBF og Baptist World Alliance, BWA, der er forsamlet til årsmøder I Stavanger i Norge i denne uge. I alt op mod 1000 baptister fra 88 lande under temaet Sent, oversat Sendt.

Vi takker for:
– en enorm indsats i Ukraine, som har modtaget i alt over 41 mio. kr. fra EBF og BWA.
– En voksende kirke især i Afrika, og otte nye medlemmer af BWA, heraf for første gang flere universiteter og missionsorganisationer. BWA tæller nu over 51 mio. baptister i 129 lange og 253 medlemsorganisationer og -kirkesamfund.
– genvalg af Lone Møller-Hansen til Executiv Komiteen for 2023-2026.

Vi beder for:
– de kommende ti år – frem til 2033, hvor BWA vil være specielt fokuseret på at nå verden med evangeliet
– samhørighed i forskellighed i en splittet og splittende verden.
– kald til at nå storbyerne og verdens fattige, og visdom til at nå ud med evangeliet i en digital verden.