Forfølgelse af kristne i verden – foredrag 26. oktober i Vaarst

25/10/2023

”1 ud af 7 kristne forfølges. Det overrasker mange danskere at høre!
Vi står i dag overfor en forfølgelse af kristne minoriteter verden over, som vi aldrig har set før. Det anslås, at omkring 360 millioner mennesker lever under svær til ekstrem grad af forfølgelse. Særligt ser vi, at kristne kvinder er ekstremt udsatte i mange af de lande, hvor kristnes forfølges. Her er der tale om kidnapninger, tvangsægteskaber, forbud mod uddannelse og arbejde samt begrænsninger på sociale ydelser og sundhedsydelser. Situationen er langt værre for dem, som vælger at konvertere til kristendommen. De lever ofte med en dødsdom over hovedet for at have bragt skam over deres familie og krænket familiens ære.
Jeg er kvinde og konvertit – og havde jeg ikke boet i Danmark, så ville det have været mig og min datter, som skulle leve under ovennævnte forhold. Det er en skræmmende tanke, men for millioner af kvinder er det den barske virkelighed.”
Sådan fortæller Golriz Ghozati, som i over 10 år har arbejdet som trosfrihedsforkæmper i Open Doors. Hun er en erfaren foredragsholder, der i mange år har talt forfulgte kristnes sag over hele landet. Desuden leder hun Open Doors’ fortalervirksomhed i Danmark, hvor hun forsøger at engagere de danske folkevalgte på Christiansborg til at sætte fokus på tros- og religionsfrihed verden over.
Torsdag 26. oktober kl. 19.00 inviterer Østhimmerlands Baptistmenighed til et spændende foredrag om ovennævnte i kirken i Vaarst. Alle er velkomne!