Generalforsamling i CKU

29/05/2024

Center for Kirkeligt Udviklingssamarbejde (CKU) afholdt 14.-15. maj generalforsamling og fælles seminar sammen med Dansk Missionsråd. Seminaret handlede om kirken som fredsskaber og det teologiske grundlag for at engagere sig i fredsarbejde. Det var Peter M. Sensenig, der eksemplificerede, hvordan det kunne se ud i en verden, hvor konflikter præger og udfordrer vores menneskesyn. Se mere på https://dmr.org/interview-med-peter-sensenig/.
På CKUs generalforsamlingen blev der valgt nye medlemmer til bestyrelsen. Den består nu af: Johnny Lindgreen (Luthersk Mission), Jan Ørskov (IAS Danmark), Peter Hedelund (Mission Aviation Fellowship), Daniel Toft Jakobsen (VIVA), formand Rose Marie Tillisch (Betlehems Venner), Morten Kofoed (BaptistKirken), Hanna Meilandt (Mission Afrika – ikke med på billedet). Stig Hagen (Acts Mission) er suppleant.
CKU administrerer en pulje under Danida, som vi som kirkelige organisationer kan søge, ligesom de står for politisk interessevaretagelse.