Generalsekretæren på studietur til Bruxelles

22/01/2020

Torben Andersen, generalsekretær i Baptistkirken i Danmark, deltager på en studietur til Bruxelles fra søndag til onsdag aften 26.-30. januar. Her vil en gruppe på 17 kirkeledere og repræsentanter besøge forskellige sammenhænge, som på en eller anden måde er relevante at lytte til, når det gælder spørgsmålet: Hvad er erfaringen i EU og i Belgien, når trosfællesskabet taler ind i den sociale debat? Man får også tid til at mødes med nogle danske EU-politikere, samt høre jødiske og muslimske erfaringer i det at have en tro og være engageret i socialt arbejde. Der er også planlagt samtaler med forskellige kirkeledere og bl.a. mødes man med repræsentanter for KEK (Konference for Europæiske Kirker). Torben Andersen fortæller mere i en artikel på www.baptist.dk, når han er hjemme igen. Den danske delegation skal også færdiggøre et papir, som stadig er undervejs, men sandsynligvis får titlen: ”Gæstfrihed for dem uden et hjem”.