Genstart 2025 – med blik på præsterne

29/11/2023

BaptistKirkens ledelse har endnu engang været samlet for at arbejde videre med fornyelsesprocessen ”Genstart 2025”. I en kronik på webmediet baptist.dk fortæller Vibeke K. Dalsgaard, formand for Baptistkirken i Danmark om ledelsens overvejelser i forhold til præsternes særlige kald, udfordringer fra fremtidens præster, spørgsmål om ordination, præstepotentiale i menighederne og det paradoks, at nogle menigheder er for små til at bære en lønudgift, mens andre har råd, men ikke kan finde en præst. Ledelsen brugte også tid på at diskutere hvilke opgaver, BaptistKirken som organisation skal påtage sig i forhold til præsterne i fremtiden.
Læs hele Vibekes kronik på webmediet baptist.dk