Hvad du ikke kunne læse i baptist.dk

22/02/2017

En af fordelene ved at have både et papir-blad, der bliver sendt ud med posten, og et web-magasin er, at man kan fylde flere artikler på web-magasinet end dem, der er i bladet. Lige nu er der to artikler på baptist.dk på nettet, som du ikke kunne læse i baptist.dk nr. 1, med temaet ”Rod”, der har mange artikler om vore reformatoriske rødder.
Begge artikler, som ikke er med i papirudgaven, handler om Luther og kirken. Den ene artikel er skrevet af Bent Hylleberg, som funderer over, hvilken betydning vores omgivelser har for den måde, vores kirke-retning udvikler sig på: ”Er danske baptister ‘lutherske baptister’?
Den anden artikel, ”Hvad vil Luther sige til kirken i dag?” er skrevet af professor Peter Lodberg, som skriver om, hvad Luther ville sige til kirken i dag, både den lutherske folkekirke og til alle andre kristne. Jesus’ udsagn: ”Frygt ikke”, som var et af Luthers evangeliske budskaber, er stadig aktuelt i en kultur, der bliver mere og mere baseret på frygt.