Kirke gennem fællesskab

06/10/2021

’Betydningen af den ekstra kartoffel’. Chresten Eskildsen har været præst i danske baptistkirker gennem et helt liv. Nogen kender ham bedst for noget med en kartoffel, som var Chrestens opfordring til at invitere andre med hjem efter gudstjenesten og bare koge lidt flere kartofler til søndagsmiddagen. For fællesskab er så vigtigt for mennesker, og det opnår vi i mindre grupper – men samværet i hjemmene omkring et måltid mad er suverænt den bedste fællesskabsskaber – og formidler af tro.
I en ny video på BaptistKirkens YouTube-kanal svarer han bl.a. på spørgsmålet ”Hvad er dit ønske for fremtidens kirke?” Og svaret var, at den altid må være fyldt med ildsjæle, der ønsker at nå ud til de mennesker, der ikke ved, at de er elskede og værdifulde, så de oplever Guds fantastiske kærlighed og forvandling i deres liv.