Konference om integration

05/10/2022

Kirkernes Integrations Tjeneste, KIT, inviterer til en dag om mission lørdag d. 5. november i Odense.
Leder af KIT, Ruben Holmgren Falk siger:
”I KIT brænder vi for at sætte integration af nydanskere på dagsordenen i vores kirker. Det er vigtigt, fordi nydanskere fylder mere og mere i gadebilledet. De besøger os også i vores kirker og er dermed blevet en større del af vores lokalsamfund og nogen, som vi i kirken skal række ud til.
Nydanskerne i vores lokalsamfund har nogle særlige sociale og kulturelle udfordringer, som vi i vores kirkelige miljøer kan være med til at løse. Nydanskeren giver os rig mulighed for at udøve diakoni i praksis, og dermed vandre i fodsporene af Jesus og de første disciple, når vi hjælper dem med sproget, ensomheden, i kontakten med kommunen, og hvad de ellers har af udfordringer. Når vi i vores menigheder inkluderer nydanskere i vores fællesskab, vinder vi en bror, en søster, eller en familie, der kan være med til at berige vores lokale menighedsfællesskab.”
Temaerne for oplæggene og samtalen vil være ”Frivillighed og integration”, ”Kirkelig integration – i dag og i fremtiden” samt ”integration og flygtningestatus.
Læs mere her.