Seminar om Mission

05/10/2022

Det siges, at mission er teologiens moder og enhver menigheds liv og eksistensberettigelse. Det er derfor et område, vi må konstant arbejde med både teologisk og praktisk.
Derfor indbyder SCMT, Studiecenter for Menighedsbaseret Teologi, til et seminar om netop mission mandag d. 7. november i Aarhus Valgmenighed.
Seminaret vil bestå af oplæg og dialog om sekularisering, menighedsidentitet og missionspraksis. Med udgangspunktet i bl.a. den tyske sociolog Hartmut Rosas resonansteori skal deltagerne drøfte mission; er det et svar på et religiøst marked eller giver det genlyd.
Læs mere om indhold, program og tilmeld dig her.