Kvindernes verdensbededag

02/11/2022

Kvindenetværket i Østhimmerland afholder mandag den 7. november kl. 19.00 Baptistkvindernes Verdensbededag – sammen med kvinder i mange baptistmenigheder både i Danmark og ud over hele verden. Fokus er bl.a. på forskellige projekter rundt omkring i verden.
I Papua Ny Guinea er der læsekurser for voksne. Det er kurser, som udruster undervisere fra alle landets fire regioner til at stå for læsekurser i deres nærmiljø. Formålet er, at alle baptistkvinder lærer at læse indenfor de næste fem år.
I Myanmar tilbydes medicinsk træning for unge mennesker, der gør dem i stand til at tjene til føden og tjene deres nærmiljøer og kirker.
I Ukraine måtte kvinder og børn flygte som følge af eksplosioner fra missiler, sendt ind over landet.
Der foretages en indsamling til støtte for kvinder og børn jorden over, der er påvirket af forfølgelse, konflikt, vold og krænkelse af menneskerettighederne.
BWA Women beder for den globale flygtningekrise. Mere end 100 millioner enkeltpersoner er blevet tvangsfordrevet verden over som et resultat af forfølgelse, konflikt, vold og krænkelse af menneskerettigheder – det højeste antal fordrevne registreret nogensinde. Med vores støtte kan støtte og omsorg for de mange kvinder og børn jorden over fortsætte.