Landskonference 1

17/08/2022

På Landskonferencen, som blev afholdt mandag den 18. juli, blev der behandlet mange emner – her et lille udpluk:
Per Beck blev valgt som formand – med applaus
Genvalgt til ledelsen blev Moses Lal Bawi Peng, Chin Baptist Church, Esbjerg og Vibeke Dalsgaard, Pandrup
Nyvalgt til ledelsen blev Chin Chin (Biak Chin Par Lian), Skjern samt Jamie Lynn Cunningham, Aarhus.
Ved den efterfølgende konstituering blev Vibeke Dalsgaard genvalgt til næstformand.

Landskonferencen optog Sæby Frikirke som ny menighed i Baptistkirken i Danmark.

Landskonferencen vedtog også en ny formålsbeskrivelse (præambel) som indledning til vores vedtægter. Den vil danne grundlag for den videre drøftelse i vores kirkesamfund om vores grundlag og identitet.

BaptistKirkens regnskab blev godkendt og er nu indsendt til Kirkeministeriet.

Under Landskonferencen uddelte Lasse Åbom (som det kan ses på billedet) diplomer for det seneste hold af Basis – en uddannelse for ikke-teologer, som føler sig kaldet til tjeneste – mange har efterhånden deltaget med stor glæde, og der starter efter sommerferien et nyt hold. Kontakt Lasse Åbom fra Immanuelskirken i Aarhus hvis du er interesseret.

Sidst men ikke mindst vil hele BaptistKirken gerne takke Lise og Jep Emming for deres år i Rwanda og Burundi. Der er nået store resultater og der blev lyttet med stor glæde til deres fortælling om de fremskridt, som gøres i de to lande – kvindegrupper, spare- lånegrupper og støtte til unge mødre. Derudover arbejdes der til stadighed for at give alle mennesker rent vand.