Ledelsen er stadig i arbejdstøjet

25/03/2020

Ledelsen skulle have afholdt møde fredag den 20. marts, men efter at have fulgt udviklingen i samfundet blev det besluttet at aflyse mødet og arbejde sammen – hver for sig.
Ligesom med kirken – som ikke er lukket ned men har lukket aktiviteterne – er det også med ledelsen.
Der kan derfor stadig rettes henvendelse til BpatistKirkens ledelse via mail og telefon både om den nuværende situation og om alle andre spørgsmål, der er behov for en drøftelse af.
Der er blevet aflyst en del møder mellem ledelsen og menigheder, grupper og udvalg. Disse møder er ikke opgivet men udskudt. Der vil derfor i den kommende tid blive rettet henvendelse til alle berørte parter for at finde nye datoer efter denne ret specielle situation.
Vi skal huske at være Kirke også i denne periode. Vi beder derfor alle menigheder overveje, om der er mennesker i eller med berøring med den lokale kirke, som har særligt behov for kontakt og omsorg. Det kan være et telefonopkald eller en samtale under en gåtur i det fri. Der er heldigvis stadig mange muligheder for omsorg og trøst og måske et velkomment brud med isolationen.
De lutherske biskopper i rigsfællesskabet har udsendt en henvendelse til (folkekirke)menighederne. Vi kan også have glæde af at læse henvendelsen og understrege, at vi med baggrund i Guds Ord kan leve med håb. Se henvendelsen her.