Ledelsen mødtes med Bethelkirken

27/06/2018

Bethelkirkens menighedsråd havde inviteret BaptistKirkens ledelse på pizza i aftes og fem ud af seks fra ledelsen kunne deltage. ”Det var et meget positivt, ærligt og konstruktivt møde. Anledningen var en samtale, som udspringer af en fælles omsorg for vores kirkesamfund og et ønske om at drøfte fremtiden. BaptistKirken er ikke altid øverst på dagsordenen i den lokale menighed, og når der kommer nye medlemmer, vælger de det lokale fællesskab til, mere end de vælger et kirkesamfund til,” siger BaptistKirkens generalsekretær Lone Møller-Hansen, og fortsætter:
”Der var hurtigt fælles hjerteslag, og vi kunne dele drømme og bekymringer. Vi ønsker alle vækst og menighedsudvikling. Når Bethelkirken spørger, hvilke ønsker vi kunne have til Bethelkirken, så kom det til at handle om menighedsplantning. Så vi arbejder videre henimod, at Bethelkirken bliver vores spydspids, når det handler om at støtte nye menigheder og fællesskaber – gerne sammen med andre menigheder – og kirkesamfund, der også har dette på hjerte.”