MAYDAY MYANMAR I

22/05/2024

– Et nødråb fra Myanmar
Langt fra mediernes søgelys og verdenssamfundets opmærksomhed lever befolkningen i Myanmar midt i en voldsom væbnet konflikt.
Siden en militærjunta overtog magten ved et kup i 2021, er luftangreb og væbnede kampe blevet hverdag. Over 18 millioner mennesker har brug for humanitær hjælp, ifølge de seneste tal fra FN. Og millioner af mennesker er blevet drevet på flugt.
Derfor er en række danske organisationer gået sammen om at sætte fokus på krisen i Myanmar. Sammen viser Danmission, Caritas Danmark, Baptistkirken i Danmark, Chin Christian Association Denmark, Myanmar Action Group Denmark og Chin Community In Denmark – CCDK vores solidaritet med lokalbefolkningen, kirkerne og vores partnere i landet, som kæmper for fred, værdighed og rettigheder under enormt svære vilkår.
Følg med på de sociale medier (links ovenfor) i uge 21, hvor vi råber nødråbet 𝗠𝗔𝗬𝗗𝗔𝗬 𝗠𝗬𝗔𝗡𝗠𝗔𝗥.
Lad os sammen minde verden om en krise, som ikke når mediernes overskrifter eller den verdenspolitiske dagsorden.