Mere om mission

04/04/2018

Dansk Missionsråd udgiver jævnligt artikelsamlingen ’Ny Mission’. Nyeste nummer omhandler ’Teologisk uddannelse i det Globale Syd’ med undertitlen: Hvordan kan vi støtte – hvad kan vi lære?
Det er en interessant samling af artikler, der handler om, hvordan vi som kirker og missionsselskaber er engageret i teologisk uddannelse. Der er bidrag fra både danske teologer og teologer i syd, som på forskellig vis giver deres indspark til den teologiske udvikling af vores arbejde. Lars Midtgaard, Henrik Holmgaard og Klaus Munch fra Bethelkirken i Aalborg har bidraget med en artikel om deres engagement med teologisk uddannelse og ledertræning i Rwanda i forbindelse med det såkaldte Timotheus-projekt. Artikelsamlingen kan læses på https://issuu.com/danishmissioncouncil/docs/ny_mission_34. Er man mest interesseret i føromtalte artikel, skal man om på side 137.