Midtsjællandsk kirkesalg får opmærksomhed i medierne

25/09/2024

Midtsjællands Baptistmenighed lukker med udgangen af 2024. Det skal foregå i god ro og orden. Derfor er kirken i Nyrup sat til salg hos en lokal ejendomsmægler. Menigheden orienterede i en pressemeddelelse lokale medier og samarbejdspartnere om lukningen. Det medførte uventet stor opmærksomhed i medierne:
17. september bragte Sjællandske Medier historien ”Billigere end du tror – nu kan du købe din egen kirke”. 18. september kunne man under overskriften ”Her kan du købe din helt egen kirke” læse om salget af kirken på TV2 ØST. 20. september fulgte BT op med spisesedlen ”Dansk kirke sat til salg” på websiden bt.dk. ”Klikkede” du videre var overskriften: ”Oh hallelujah: Nu kan du købe din egen kirke”. Kristeligt Dagblad fulgte op med web-artiklen (der senere kom i papir-udgaven): ”Midtsjællandsk menighed opløser sig selv og sælger kirke.
Du kan læse pressemeddelelsen fra Midtsjællands Baptistmenighed her.