Mindestenen i Lersøparken

08/05/2024

I stærk blæst med temperaturer kun lidt over frysepunktet blev de første 11 baptister døbt den 27. oktober 1839 i Lersøen uden for Københavns volde. Ved BaptistKirkens 125-års jubilæum i 1964 rejste baptistspejderne en mindesten, hvor Lersøen engang lå. Mindestenen er i mange år blevet passet af Ole Engel, Korskirken. 185-året for de første baptisters dåb er ingen undtagelse. Sammen med en stenhugger har Ole fået renset stenen og malet inskriptionen op.
Kig forbi Lersøparken, hvis din vej falder forbi. Man kan gå ad Lersøstien, der findes lige over for Bispebjerg Station – eller fra krydset Lersø Park Allé/Strødamsvej. Stenen er også markeret på Google Maps.