Missionsforbundet inspirerede

29/01/2020

Det Danske Missionsforbund havde budt baptister med til deres inspirationsdøgn 24.-25. januar under temaet Kulturen i Kirken / Kirken i kulturen. Fem fra Baptistkirken i Odense deltog lørdag.
”Vi blev budt varmt velkommen,” fortæller Torsten Wendel-Hansen og fortsætter: ”Indholdet for dagen var super. Generalsekretær for Frikirkenet Mikael Wandt fortalte om at være synlig kirke i dagens Danmark, modsat fortidens teltmøder. Han fortalte om kontakten til medierne samt til folketingsmedlemmer, som blev meget overraskede over, hvad vi udretter i det danske samfund som frikirker.
Under titlen ’Tag ansvar for kulturen’ var der tre indlæg; kulturterminologi med Svend Ryborg, sunde og missionale menigheder med Ruth Cilwik Andersen og ’Kan vi påvirke kulturen?’ med Jacob Ryborg Muff.  Alle tre indlæg var yderst kompetente og vedkommende.
På baggrund af formiddagens indlæg var der over middag afsat næsten to timer til workshops om lovsangskultur, missional kultur, ledelseskultur samt gudstjenestekultur. De fem fra Odense fordelte sig og alle fik noget brugbart med hjem.”
Torsten slutter: ”Tak til Det Danske Missionsforbund for at invitere os baptister med. Og til BaptistKirkens ledelse: Lav gerne noget i samme stil. Vi har brug for at tale med hinanden om nogle af de praktiske ting, der bl.a. foregår ved vores gudstjenestefejringer.”