Morten Kofoeds Afrikabesøg er afsluttet

13/03/2024

Efter gode dage i Burundi, der blev afsluttet med møde med Baptistkirken i Burundi, rejste sekretær for International Mission, Morten Kofoed, videre til Rwanda i søndags. I Rwanda blev projektet for enlige mødre besøgt og sikke en flok fantastiske unge kvinder! ”En del af dem var samlet til træning i ernæring, mens andre fik undervisning i syning og frisøraktiviteterne. Snakken gik livligt og udbredelsen af mobiltelefoner er steget markant siden begyndelsen af projektet – et synligt tegn på at de unge kvinder har mere overskud, både økonomisk og menneskeligt”, fortæller Morten. ”Faktisk er nogle af dem blevet gift – nogle af dem med fædrene til deres børn – og andre har fundet arbejde eller er tilbage i skole. Så kan de godt nok ikke følge alle projektaktiviteterne, men at få dem tilbage i uddannelse eller i job er et af formålene med projektet. At det er sket så hurtigt, er bare glædeligt”, slutter Morten.
Morten fik også tid til at være sammen med Wenceslas og holde møder med Baptistkirken i Rwanda om fælles aktiviteter og fremtidige planer, inden han returnerede til Danmark.