Nadver- og mindegudstjenesten skifter navn

06/06/2024

Vi begynder Landskonferencen til sommer med at fejre Fællesgudstjeneste. Eftersom det er den eneste faste årlige gudstjeneste, vi fejrer sammen som fællesskab i Baptistkirken i Danmark, har Ledelsen besluttet at udvide fokus fra alene at være en nadver- og mindegudstjeneste til også at være en festlig fejring af fællesskabet, der sætter fokus på det kald, vi har som kirke.
Vi vil stadig mindes både de nye medlemmer af menighederne og de, som er døde i årets løb – for det hører med til vores fælles identitet som kirke. Men navnene vil ikke længere blive læst op som en del af gudstjenesten. I stedet vil navnene stå på plancher, der hænger under hele gudstjenesten og resten af Landskonferencen. På den måde kan vi respektfuldt markere både dem, vi savner, og dem, vi glæder os over, har tilsluttet sig kirkefamilien.