Ny ansættelse i BaptistKirken

03/01/2024

Baptistkirken i Danmark har sat gang i fornyelsesprocessen Genstart2025. Processen kommer til at omfatte hele organisationen og alt det arbejde, der foregår i Baptistkirken i Danmark. For at styrke processen har ledelsen valgt at ansætte Lasse Åbom som proceskonsulent på halv tid frem til d. 31. juli 2024 til at stå for den strategiske planlægning, kommunikation og den nødvendige research. Lasse Åbom skal blandt andet udarbejde et inspirationsmateriale, der kan udsendes til alle menigheder i august 2024. Derudover skal Lasse også stadig lede BASIS – den teologiske grunduddannelse. Lasse Åbom er til daglig præst i Immanuelskirken, Aarhus Baptistmenighed. Han blev valgt ind i ledelsen i sommer men holder orlov fra den post, så længe han er ansat.