Ny generalsekretær i Rwanda

30/05/2018

Baptistkirken i Rwanda, AEBR, valgte på deres årsmøde 19. april ny generalsekretær. Gato Munyamasoko genopstillede ikke, og som hans efterfølger valgte man i stedet Emmanuel Ndagijimana. Gato, der har været generalsekretær i fem år og før det projektansvarlig i AEBR, besøgte os på sommerstævnet i 2014, mens Emmanuel er et mere ubeskrevet blad i vores sammenhæng. Emmanuel blev valgt med overvældende flertal, så opbakningen til ham i AEBR er altså ganske stor.
Morten Kofoed, BaptistKirkens sekretær for international mission, fortæller: ”Emmanuel betegnes som en dygtig og solid leder. Inden valget var han medlem af AEBRs ledelse og ledende præst i den region, der hedder Bugesera. Det bliver spændende at lære ham bedre at kende og arbejde sammen med ham i vores fælles mission.”