Nyt tjenestested i Guds store kirke

19/09/2018

Poul A. Beck, præst i Silkeborg Baptistkirke fortæller:
”Efter lang tids overvejelse og bøn er jeg kommet frem til, at tiden er inde til at sige stor tak til Silkeborg Baptistmenighed for syv gode og givende år som deres præst.
Jeg har en tid bedt bønnen: Herre, sæt mig, hvor jeg bedst kan gavne, o, men lad mig aldrig savne vished, at jeg tjener dig!
I sidste uge blev jeg så bedt om at tage et vikariat i Folkekirken, i Karup Sogn, pr 1. oktober. Jeg begynder dog på ½ tid, så jeg kan runde Silkeborg pænt af.
Jeg er på ingen måde utilfreds eller smækker med døren. Både jeg og min kone Kirsten ønsker at bevare de gode relationer, vi har til mange baptister. Jeg har fx også fået lov at blive stående på listen over præster, man kan bede om enkelt gudstjenester.
Jeg har været baptistpræst gennem 25 år, og jeg er dybt taknemmelig for alt, hvad jeg har fået af Gud gennem BaptistKirken.
Alt dette betyder, at jeg skal ordineres i Viborg Domkirke søndag 7. oktober kl. 16.30. Det vil glæde mig meget, hvis alle, der har lyst, vil komme og være med.”