Fællesskabsdag for de fynske baptister

19/09/2018

Alle fem fynske baptistmenigheder (LBC og CBC i Ringe, Svendborg, Oure og Odense) havde søndag 16. september sat hinanden stævne på Oure Friskole. De fynske menigheder har aftalt at holde en sådan dag hvert andet år.
Der mødte ca. 200 voksne og børn op – heraf ca. 140 fra de burmesiske menigheder i Ringe – som startede med at få kaffe og morgenbrød. Henrik Søndergaard holdt herefter en kort andagt, inden man gik i gang med forskellige aktiviteter. Der var lovsangsseminar med Mette og Steen Daugaard Hansen, leg for de mindste, spejderaktiviteter for de lidt større, og endelig var Erik Rugholm (præst og forstander) kommet for at fortælle os lidt om centeret i Sæsing og det at være menighed på en lidt anden måde, end hvad vi er vant til.
Til frokost havde kvindegruppen i LBC lavet små bokse med dejlig østasiatisk mad, for de var nemlig blevet godt trætte af at skulle have sandwich, hver gang menighederne mødtes!
Efter god snak over maden og efter frokosten så sluttede eftermiddagen med en gudstjeneste, som burmeserne stod for ved Nu Nu Te – præst i LBC, Ringe. Efter en lovsangsstund med dem, som havde deltaget på lovsangsseminaret, ledt af Mette Daugaard Hansen, solosang og fællessang, prædikede Steen Daugaard Hansen. Efter gudstjenesten var der kaffe og kage, før der var afgang til vores hjembyer.
En god og vedkommende dag, som kun blev til noget, fordi der var mange villige hænder, der arbejdede sammen i et godt fællesskab.