Ordination af chinpræst i Esbjerg

23/05/2018

På lørdag 26. maj ordineres Moses Lal Bawi Peng i Esbjerg. Han har fungeret som præst i Chin Baptist Church, Esbjerg siden 2016 og har selv haft et stort ønske om at blive ordineret. I Chin-menighederne er det traditionen, at kun en ordineret præst kan forrette nadver og dåb, og det vil menigheden selvsagt gerne have, at Moses kan.
Menigheden tæller 85 medlemmer, 187 med børn, og mødes i Kvaglund kirke, der er en folkekirke.
Højtideligheden lørdag foregår netop i Kvaglund med deltagelse fra BaptistKirken af både generalsekretær Lone Møller-Hansen, formand Per Beck og Integrationsudvalgets formand Torsten Wendel-Hansen samt repræsentanter fra adskillige andre baptistmenigheder. Moses og hans familie har bl.a. en kontaktfamilie i Sæby, hvor de boede, inden han begyndte at læse på 3K i Aarhus.