Otte danskere blev klogere på menighedsplantning

25/04/2018

“Ingen kirke kan overleve uden at plante nye trosfællesskaber. Det er at være kirke.”
Sådan sagde Flemming Mølhede, fra Vineyard København på en baptistkonference om menighedsplantning i Riga i sidste uge. Her deltog 60 kirkeledere, menighedsplantere og måske kommende menighedsplantere fra Norden og Baltikum og oplevede et inspirerende og opmuntrende fællesskab.
Flemming er opvokset i en baptistpræstefamilie i Nordjylland og talte med glæde om sin barndoms kirke. Siden har han selv plantet to menigheder og er leder af Vineyard både i Danmark og Norden. Alene det seneste år har de plantet tre menigheder i Danmark, i Aarhus, Rønne og Helsingør.
De danske deltagere kom fra Odense, Kolding, København og Bornholm. Læs artiklerne om konferencen – og hvad Cynthia Padi har gang i i Kolding.