Påskerefleksion – Gud gør, at jeg tør håbe!

01/04/2020

”Glædelig påske: ”Kristus er opstanden! Ja, han er sandelig opstanden!”
Lad mig dele denne påskerefleksion med enhver, der vil læse med og måske selv reflektere videre. I hvilket lys fejrer vi påske i år? Hvad fylder i tanke og sind – personligt, i familier og menigheder? Det er ikke mærkeligt, hvis Corona, manglende fællesskab og tomme kirker hurtigt presser sig på. Hverdagslivet er ikke længere det samme, heller ikke søndagslivet. Bekymringer for at blive syg eller at en af ens nærmeste bliver det. Ja, i værste fald at nogle vil dø. Det er en hård tid. Tør vi håbe på en lys fremtid?
Påske er kirkens største højtid og det er tankevækkende, at man i år vælger at lukke op for flere butikker Skærtorsdag og Påskesøndag, mens kirkerne stadig står tomme. Påske er de kristnes største højtid. Mange traditioner er forbundet med påsken. Bliver det det samme i år? Tør vi håbe på en god påske?”
Sådan starter generalsekretær Torben Andersens påskerefleksion, der kan læses i sin fulde længde på baptist.dk her.