Aflysning af sommerstævne

07/04/2020

Vi ser os desværre nødsaget til at aflyse årets sommerstævne efter regeringens og myndighedernes klare udmelding mandag den 6. april vedrørende restriktioner i forhold til Corona-virus og smittefaren. Her blev det meddelt, at store forsamlinger som f.eks. musikfestivaler og lignende ikke kan finde sted indtil udgangen af august.
”Til alle jer, der har arbejdet hårdt med at planlægge festivaler, markeder og andre store begivenheder hen over sommeren, har jeg desværre en alvorlig melding. Forbuddet mod store forsamlinger fastholdes til og med august”, sagde statsminister Mette Frederiksen på pressemødet.
Vi har en tid overvejet, om det ville blive muligt og forsvarligt at gennemføre årets stævne. Nu er afgørelsen truffet fra politisk hold. Derfor må vi desværre meddele, at Sommerstævne 2020 i Lindenborg er aflyst.
Vi vil se frem til at mødes til et stort stævne i sommeren 2021.
På vegne af Baptisternes Børne- & Ungdomsforbund, Missionsforbundets Børn & Unge, Det Danske Missionsforbund og Baptistkirken i Danmark
John Nielsen, missionsforstander og Torben Andersen, generalsekretær