Resam og Folketingets Kirkeudvalg afholder offentlig høring om at begrænse religiøs polarisering

25/09/2024

Høringen finder sted 20. november kl. 10-12 i Landstingssalen på Christiansborg. Den er en anledning til at tale om tro og religiøsitet som et konstruktivt udgangspunkt for at fremme gensidig forståelse og respekt og modvirke polarisering i samfundet. Blandt de medvirkende er Jair Melchior, overrabbiner, Det Jødiske Samfund; Marianne Gaarden, biskop, Folkekirken og Naveed Baig, imam, Dansk-Islamisk Center.
Det er gratis at deltage, men kræver tilmelding. Der er et begrænset antal pladser, som vil blive fordelt efter først til mølle-princippet. Tilmelding og program på dette link.
Som generalsekretær i BaptistKirken har Torben Andersen fulgt arbejdet i Resam i fem år og giver nu pladsen videre til Bodil Højbak Møller. ”Det har været spændende og lærerigt at følge Resams arbejde tæt i en årrække. Jeg har fået en dybere forståelse af, hvor vigtig samtalen er mellem ledere i trossamfund og religioner. Vi har brug for at lære hinanden bedre at kende og aktivt være med til at begrænse religiøs polarisering”, siger Torben og henviser i øvrigt til Resams hjemmeside for yderligere information.