Salmer fra dybet – Iben Krogsdal i Karmelkirken

06/11/2019

I Karmelkirken har vi igen den glæde at få besøg af Iben Krogsdal, som kommer 10. november kl. 14.00 og holder foredrag for os, ligesom vi får lejlighed til at stifte bekendtskab med hendes nye salmer – og synge med på nogle af dem.
I 2019 udkommer Iben Krogsdals salmesamling, ’Fra dybet’. I sine nye salmer fortolker Krogsdal en række smukke salmer om sorg, tab, taknemmelighed og længsel fra Det Gamle Testamente. Dermed har hun genoptaget en gammel – men i dag næsten glemt – tradition blandt salmedigtere for at skrive videre på tidligere tiders salmetekster. I dette foredrag vil Iben Krogsdal fortælle om sine helt nye salmer og de livstemaer, der optog mennesker i vores fjerne fortid, og som vi stadig kæmper med i dag: Hvad gør livet værd at leve? Hvordan husker vi at være taknemmelige for det, vi får? Undervejs vil Krogsdal give et indblik i arbejdet med at dykke ned i 2500 år gamle bibelske tekster i samarbejdet med en række nulevende komponister.
Arrangementet afsluttes med kaffebord. Der er fri entré, og alle er velkomne.