Steen Erik Grarup er død, 89 år gammel

04/01/2023

”Steen Erik blev døbt i Brande Baptistmenighed, hvor han tog del i menighedens tjenesten bl.a. som søndagsskolemedarbejder og lægprædikant i mange år.
Mange i BaptistKirken vil huske ham som formand for Søndagsskolerådet og medlem af Missionskomitéen.
En årrække i slut-90’erne gjorde han tjeneste som præst i Sønderjyllands Baptistmenighed.
Derfra flyttede han og Helga til Silkeborg hvor Steen Erik fortsatte sin tjeneste som prædikant, i menighedsrådet og på mange andre felter – altid stilfærdigt og trofast og uden at gøre væsen af sig selv.
For ca. tre år siden tog en hjerneblødning både førlighed og taleevnen fra ham. Han tilbragte sine sidste år på plejehjem, hvor han sov stille ind 31. december med Helga ved sin side.
Steen Erik bisættes fra Silkeborg Baptistkirke lørdag 7. januar kl. 13.00.
Med stor taknemlighed tænker vi tilbage på de år, Steen Erik var en del af vores fællesskab,” skriver Søren P. Grarup.