Støttekredsen – Åndsfrihed

22/11/2023

I tilknytning til foreningen Åndsfrihed er der etableret en støttekreds bestående af en række organisationer – kirkelige og ikke kirkelige. Foreningen Åndsfrihed arbejder helt bredt med at modarbejde alle aktiviteter fra myndigheder og andre, der vil begrænse åndsfriheden. Foreningen har opstillet en række teser om samfundsproblemer med bl.a. protest mod oversættelse af prædikener samt begrænsning af prædikanters udtryksfrihed. BaptistKirken har tilsluttet sig støttekredsen, og Per Beck er vores kontaktperson.
Det første møde i støttekredsen bliver afholdt tirsdag 30. januar 2024 kl. 14-17 på Vartov (Farvergade 27, 1463 København K). Overskriften for arrangementet bliver: ”Danmark efter koranafbrændinger – om ånd og frihed i det offentlige rum”. Yderligere oplysninger følger.
Som medlem af støttekredsen kan man deltage med op til fire repræsentanter i møderne, og det er aftalt med ledelsen, at interesserede i at deltage i mødet 30. januar kan kontakte Per Beck på per.beck@baptist.dk eller 2447 7668.