Temadag om reformationen og frikirkerne

08/02/2017

Fælles Frikirkelig Uddannelse (FFU) afholder fredag 21. april en temadag om ‘Reformationen og frikirkerne’ for teologistuderende. Dagen vil sætte fokus på frikirkernes rødder i reformationens temaer og den historiske udvikling, kirkeforståelse og karismatik. Der er inviteret tre undervisere, som vil give oplæg til samtale om teologi. Bent Bjerring-Nielsen, lektor ved 3K i København og præst i Amagerbro frikirke, vil lave et oplæg om ‘Anabaptismen – frikirkernes historiske rødder i reformation’. Jeppe Bach Nikolajsen, lektor ved Menighedsfakultet, vil lave oplæg om ‘Howard Yoder og frikirkelig missional ekklesiologi’. Den sidste gæst er Steven Graham fra New Zealand som vil holde et oplæg om ‘Karismatik – teologisk karismatik og worldviews’.
Tid: 21. april kl. 9-16. Sted: Menighedsfakultet i Aarhus. Pris: 50 kr. Tilmelding: henrik@bethelkirken.dk.
Efter denne temadag kan man tage videre til Brandbjerg Højskole, hvor BaptistKirkens lederkonference fortsætter med at uddybe emnet. Tilmelding til lederkonferencen her.