Tilbage til Burundi

17/01/2024

BaptistKirkens udsendte, Lise Emming Weber-Hansen, skriver:
Tirsdag eftermiddag fløj jeg til Bujumbura i Burundi efter et par dage i Kigali i Rwanda, hvor jeg holdt møder med Baptistkirken i Rwanda og besøgte Wenceslas Twagirayezu (læs mere nedenfor), der hvor han lige nu er indkvarteret.
Planen om at selv at køre i bil fra Rwanda til Burundi blev umuliggjort af, at Burundi pludseligt og uden forudgående varsel lukkede alle grænseovergange til Rwanda torsdag i sidste uge. Vi brugte derfor mandagen på at lave aftaler om bil, brændstof mm og i dag onsdag kører jeg forhåbentlig videre op til Rubura. Det bliver godt at komme “hjem” og pakke ud og komme i gang med hverdagen.
Bed gerne for, at de ting, vi gerne vil, og de projektbesøg, vi gerne vil på, må lykkes – selv med brændstofmangel og lukkede grænser.