Udsatte børn i Burundi løftes ud af fattigdom og ind i skolerne

23/01/2019

Er det lykkedes at løfte 860 udsatte børn ud af fattigdom og ind i skolerne? Det evaluerer Hanne Skovgaard i disse dage i Burundi. I de sidste tre år har børneprojektet bl.a støttet 860 udsatte børn med skolegang og samtidigt styrket børnenes familier og lokalsamfund socialt og økonomisk. Familierne organiseres i foreninger af 35 lokale baptistkirker, undervises og investerer i indkomstskabende aktiviteter, som foreningens medlemmer er sammen om og har fælles udbytte af – pengene kan gå til skolematerialer, mad, sundhedsforsikring mv., som skaber bedre rammer for børnene. Hanne besøger en række af de 35 kirker og evaluerer projektet. BaptistKirken arbejder i øjeblikket på at ansøge Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling om en nye fase, hvor projektet på baggrund af erfaringerne og evalueringen kan gennemføres i andre dele af landet.