Baptister blander sig i folkekirke-dåbsdebat

16/01/2019

I Kristeligt Dagblad har der siden 2. januar blomstret en debat om dåben. Især folkekirkepræster og -provster har formuleret deres syn på dåben, selvsagt barnedåben. Det kan glæde os, at flere har givet udtryk for noget, der nærmer sig et baptistisk dåbssyn.
I går, tirsdag, havde BaptistKirkens Teologiske Forum så et indlæg i avisen, hvor der bl.a. står følgende:
”At blive døbt er – som det hedder i missionsbefalingen – at blive Jesu discipel. Med vores bekendelse i dåben antager Gud os til tjeneste. Dåben er en ordination eller indvielse til tjeneste, en indsættelse i Guds folk, kirken.”
Læs hele indlægget her.