Vi skal tale mere om sex og mere med børn og unge

27/07/2022

Der ligger en række artikler på baptist.dk, som er skrevet under og om sommerstævnet.
To artikler har udgangspunkt i seminarer på stævnet. Dels ”Vi skal tale mere om sex”. Frimodigheden var imponerende, da der gik hul på bylden i Soul-teltet tirsdag eftermiddag.
Dels ”Kirken er en unik øvebane”, hvor Søren Østergaard fra CUR, Center for Ungdomsstudier, opmuntrede de voksne i kirken, forældre og bedsteforældre, til at tage de vigtige snakke med de unge. ”De unge forventer alligevel ikke, at I ved noget som helst. Så I må gerne spørge ind til, hvad der sker i deres liv. I skal være nysgerrige og tale om det, der er vigtigt.”
Der er en artikel om en ”God start på sommerstævnet” og ”En festlig onsdag” om livet på stævnet.
Og så er der et par artikler om mandagens landskonference: formandstalen ved Per Beck ”Forenet står vi, splittet falder vi”, ”Frikirken i Sæby optaget i BaptistKirken” og ”Skarp konkurrence”, om hvad der er vigtigst at fokusere på som BaptistKirken lige nu.