70 migrant-præster på kursus

31/05/2017

Hvert år indbyder Danske Kirkers Råd og Tværkulturelt Center til en migrant-præstekonference i Kristi Himmelfarts ferien. I år var der 70 deltagere, De seneste år har BaptistKirken betalt for to deltagere. I år kom faktisk hele fem baptister med. Tre fra den nyeste baptistkirke, Lai Baptist Church i Ringe, samt to fra Brovst. Arjun og hans kone Kritika fra Brovst, som bl.a. har skrevet, at de er blevet meget klogere på, hvad Åndsfrihed er i Danmark og hvad integration i Danmark betyder, bl.a. omkring gæstfrihed.
Dawt Hlei Kai, en af de nye præster i Ringe, deltog for første gang, og hun var også meget begejstret: ”Jeg fik nye venner, ny viden og masse gode ideer, som vi kan bruge i vores menighed og i vores privatliv som familie. Vi talte meget om, hvordan vores børn kan blive ved med at være kristne.”
Hun tilføjer, at det er værd at bruge penge på denne slags konferencer, fordi det er vigtigt for de nye danske kristne at lære andre kirker at kende.