80-års fødselsdag

11/03/2020

Jørgen Krabbe-Sørensen kan i dag fejre 80-års fødselsdag. Jørgen blev ansat i BaptistKirken i 1965 og var sammen med hustruen Inge udsendt til Rwanda og Burundi i 12 år. I 1980 blev Jørgen leder af BaptistKirkens internationale mission – en post han bestred frem til sin pension i 2004.
BaptistKirkens nuværende missionssekretær, Morten Kofoed, fortæller: ”I Rwanda og især Burundi er Jørgen Krabbe-Sørensen stadigt et stort navn! Hvor end jeg kommer frem, så er han en af dem, der skal hilsner med hjem til. Jørgens mange år i Afrika har sat sig varige spor i menneskers liv. Jørgens milde gemyt, indsigt, kendskab og kærlighed til landene har skabt mange gode relationer og hans tilstedeværelse har betydet meget i menneskers liv og kirkernes udvikling.”
Vi ønsker stort tillykke med den runde dag!