Ansøgninger om julehjælp sætter rekord

14/12/2022

Rekordmange familier har i år søgt om julehjælp. Det øger desværre også risikoen for rekordmange afslag. Frelsens Hær har brug for 12-13 millioner kroner, for at kunne hjælpe alle, der har behov. Det rekordhøje antal skyldes, at økonomisk trængte familier rammes ekstra hårdt af de voldsomme prisstigninger på mad, el og varme.
Der er også danske baptistmenigheder, som yder julehjælp.
Baptistkirken i Odense hjælper 35 danske og udenlandske børnefamilier, der er i en særlig vanskelig situation.
I Roskilde Baptistmenighed har de en lang tradition for at yde julehjælp til rigtig mange familier.
I år har der været 227 ansøgere, som er godkendt af kommunen først. Det er mange flere end normalt.
Også i Kristuskirken/regen uddeler de 200 gange julehjælp igen i år.
Læs mere her.