Baptist-forfatter spørger ”Hvorfor er vi her?”

27/05/2020

En bog med 50 forskellige bud på ”Hvorfor er vi her?”, er udkommet med Marlene Torm Gertsen fra Citykirken som forfatter og formidler.
Hun siger: ”Flere af bidragene opfordrer til, at vi skal leve sådan, så det er de andre, der kan fortælle, hvorfor du er her. Den tager jeg med mig. Den kalder på et aktivt liv nu og her, hvor vi måske slet ikke skal tænke så meget men bruge kræfterne på at leve, som vi er blevet opfordret til; Være gæstfrie, skabe fred, vise kærlighed og omsorg osv.”
Der er stof til eftertanke fra så forskellige mennesker som baptisten Rigmor Pedersen, forskeren Holger Bech Nielsen, erhvervsmanden Asger Aamund, pinsepræsten og formand for FrikirkeNet Tonny Jacobsen, ateisten Anders Stjernholm, medlem af Hare Krishna Leif Asmark Jensen, jøden Henrik Chaim Goldschmidt, imamen Mohammad Khani, klosterfrue Inge Friberg samt præst og forfatter Poul Joachim Stender.
Læs artiklen på baptist.dk.